Jak zamówić e-receptę w mojeIPK krok po kroku
E-recepty cieszą się coraz większą popularnością z kilku powodów taki jak wygoda,, oszczędność czasu, bezpieczeństwo, kontrola nad historią leczenia oraz środowisko. Sprawdź w artykule jakie udogodnienia oferuje elektroniczna recepta.
Na czym polega e-recepta?
E-recepta, nowoczesna forma przepisywania leków, zastępuje tradycyjną receptę papierową. Pacjent otrzymuje informacje dotyczące e-recepty poprzez:
- Internetowe Konto Pacjenta (IKP)
- e-mail z załączoną w PDF-ie informacją o e-recepcie
- SMS z 4-cyfrowym kodem dostępu.
- Powiadomienie/kod w aplikacji mojeIKP
- Wydruk informacyjny
Jak zamówić e-receptę w moje IPK: instrukcja
W aplikacji mojeIKP pojawiła się nowa opcja - możliwość zamawiania e-recept. Dotychczas istniała możliwość poproszenia lekarza o wystawienie e-recepty poprzez Internetowe Konto Pacjenta.
WAŻNE: Przez mojeIKP masz możliwość zamówienia e-recepty wyłącznie na leki, które regularnie stosujesz i dla których lekarz już wcześniej wystawił Ci receptę.
Aby skorzystać z tej funkcji, konieczne jest wcześniejsze wybranie przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) oraz lekarza. Możesz to zrobić przez Internetowe Konto Pacjenta lub podczas wizyty w przychodni.
Przeczytaj również artykuł: “Poradnik:Jak wybrać przychodnię i lekarza POZ na Internetowym Koncie Pacjenta (IPK)”
Oto poradnik jak krok po kroku zamówić e-receptę w aplikacji mojeIPK: 1. Po zalogowaniu się do aplikacji, wejdź w zakładkę „e-zdrowie” 2. Znajdź swoją e-receptę, którą Ci wystawiono na stałe leki.
W aplikacji znajduje się narzędzie wyszukiwania, które ułatwia ten proces. Możesz poszukiwać e-recepty za pomocą wyszukiwarki lub też według nazwiska lekarza lub nazwy placówki medycznej, gdzie została wystawiona.
3. Kliknij na „Zamów e-receptę”
Możesz dopisać kilka informacji dla lekarza, np. o tym, jak się czujesz przy obecnym dawkowaniu leku
4. Kliknij „Zamów”/„Wyślij”.
W przypadku, gdy Twoja przychodnia POZ jeszcze nie obsługuje funkcji zamawiania e-recept, przycisk - "Zamów receptę" nie będzie widoczny na liście e-recept w zakładce "e-zdrowie" lub "e-recepty". Możesz sprawdzić to, zaglądając do sekcji "zamówione". Jeśli Twoja przychodnia nie obsługuje zamówień na e-recepty, wyświetli się informacja.
Zamów e-receptę teraz
Uzyskaj swoją e-receptę szybko i wygodnie! Skorzystaj z naszej usługi już teraz.
Jak znaleźć zamówioną e-receptę?
Po zalogowaniu się do aplikacji, przejdź do sekcji "e-zdrowie" lub "e-recepty", a następnie wybierz górną zakładkę "Zamówione".
Na podstawie koloru kropki przy zgłoszeniu oraz krótkiego komunikatu dowiesz się, na jakim etapie jest Twoja prośba o e-receptę:
- Szara kropka oznacza "Zrealizowane" – jest to informacja, że Twoja e-recepta została wystawiona.
- Czerwona kropka oznacza "Odrzucona" – lekarz odrzucił Twoją prośbę. Skontaktuj się z lekarzem. W pewnych sytuacjach lekarz może również podać przyczynę odmowy oraz ewentualne zalecenia, np. dodatkowe badania.
- Czerwona kropka oznacza "Anulowane" – anulowałeś/aś zamówienie e-recepty.
- Żółta kropka oznacza "W weryfikacji" – sprawa jest w trakcie rozpatrywania.
- Niebieska kropka oznacza "Wysłana" – Twoja e-recepta ma status oznaczający wysłanie/przekazanie jej do przychodni POZ.
Podsumowanie
W skrócie: zamówienie e-recepty krok po kroku obejmuje zalogowanie się do aplikacji zdrowotnej, znalezienie sekcji e-recept, złożenie prośby o e-receptę, monitorowanie postępu i odbiór e-recepty po zatwierdzeniu przez lekarza.
Jest to nowoczesne rozwiązanie, umożliwiające zamawianie stałych leków bez konieczności odwiedzania przychodni i stanowi niezwykle wygodny sposób zarządzania swoim leczeniem.