twojaerecepta logo

Regulamin świadczenia usług telemedycznych


§ 1. Przedmiot regulacji

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej twojaerecepta.pl w tym: rodzaje i

zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w tym

wymagania techniczne niezbędne do korzystania z serwisu twojaerecepta.pl jak również warunki zawierania

i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.


§ 2. Definicje

Usługodawca – Maradmed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 7393994804

REGON: 527521478 Numer KRS:0001083375

Cena – cena za Usługę określona w Cenniku;

Cennik – cennik usług świadczonych przez Usługodawcę;

Konto Pacjenta – indywidualny dostęp Pacjenta do serwisu zabezpieczony loginem i hasłem;

Pacjent – osoba korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usług, w tym świadczeń zdrowotnych,

udzielanych przez Usługodawcę;

Regulamin – niniejszy Regulamin;

Serwis – strona internetowa twojaerecepta.pl

Specjalista – osoba wykonująca zawód medyczny udzielająca świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta, a w

zakresie Usług niestanowiących świadczeń zdrowotnych osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i

wykształcenie umożliwiające świadczenie tych Usług ;

Świadczenie zdrowotne – działanie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia

oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia;

Świadczenie usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron

(na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej

za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania

danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w

rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;

Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Usługodawcą a Pacjentem wskutek złożenia

Zamówienia;

Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu;

Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz. U. z 2020

r. poz. 287)

Teleporada – udzielenie świadczenia zdrowotnego, w tym zakończone wystawieniem e-recepty, e-

zwolnienia lub zaleceń lekarskich za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych, w tym w szczególności

połączenia telefonicznego, czatu online, połączenia video, komunikatora;

Zamówienie – zakup odpowiedniej Usługi polegający na wyborze odpowiedniej Usługi lub Usług i zapłacie

Ceny.


§ 3. Postanowienia ogólne

1. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do

wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych w Serwisie przysługują Usługodawcy a korzystanie

z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią

zgodą Usługodawcy wyrażoną na piśmie.

2. Do korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie komputera lub innego urządzenia umożliwiającego

korzystanie z sieci Internet przy wykorzystaniu jednej ze standardowych przeglądarek internetowych, w

tym w szczególności Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari lub Opera, posiadających

możliwość zapisu plików cookies oraz zapewniających obsługę skryptu Java.

3. Zakazane jest dostarczanie przez Pacjenta treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie z Serwisu

w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający prawa osób trzecich.

4. Informacje zawarte na stronie internetowej Serwisu, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu

cywilnego, a jedynie zaproszenie Pacjentów do składania ofert zawarcia Umowy. Złożenie Zamówienia

przez Pacjenta jest równoznaczne ze złożeniem przez Pacjenta oferty zawarcia Umowy.


§ 4. Usługi i Płatności

1. Za pośrednictwem Serwisu twojaerecepta.pl świadczy następujące Usługi:

1) „Antykoncepcja”;

2) „E-recepta”;

3) „Konsultacja lekarska”;

4) ""Zwolnienie lekarskie / "L4"";

5) "E-recepta psychiatryczna";

6) "TERAPIA LDN";

7) "Benzodiazepiny, tramadol oraz inne leki narkotyczne". - wstrzymane do odwołania.


2. Usługi, o których mowa w ust. 1 pkt 1 świadczone są odpłatnie. Dostępne formy płatności to:

1) szybki przelew elektroniczny,

2) przelew tradycyjny,

3) BLIK,

4) płatność kartą.

3. Płatności w Serwisie realizowane są za pośrednictwem bramki płatniczej Paynow, którego właścicielem i

operatorem jest mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa wpisany do

rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział

Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000025237, posiadający numer

identyfikacji podatkowej NIP: 526-021-50-88

4. Ceny wyrażone są w złotych polskich, w kwotach brutto.

5. Usługodawca może stosować rabaty, które mogą być naliczane za pomocą kuponów rabatowych

przyznawanych w trakcie akcji promocyjnych.


§ 5. Usługi


1. Zamówienie Usługi następuje poprzez złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu. Korzystanie z

serwisu nie wymaga założenia Konta Pacjenta.

2. Pacjent może założyć Konto Pacjenta. W celu założenia Konta Pacjenta, pacjent powinien:

a. utworzyć login i hasło;

b. zapoznać się z Regulaminem i Polityką prywatności i zaakceptować ich postanowienia;

c. wypełnić formularz rejestracyjny.

3. Klient obowiązany jest zabezpieczyć login i hasło przed dostępem osób nieuprawnionych.

Przekazywanie loginu lub hasła osobom trzecim jest zabronione i może stanowić podstawę do usunięcia

konta klienta.

4. Pacjent może usunąć konto w dowolnym momencie. W tym celu Pacjent powinien wysłać wiadomość na

adres e-mail [email protected] Usunięcie Konta Pacjenta skutkuje usunięciem wszystkich

danych zawartych w Koncie Pacjenta.

5. W celu złożenia Zamówienia Pacjent:

1) wybiera odpowiednią Usługę lub Usługi;

2) uzupełnia dane osobowe w formularzu rejestracji, w tym:

a. imię i nazwisko;

b. PESEL;

c. numer telefonu;

d. adres e-mail;

3) wypełnia ankietę medyczną;

4) akceptuje Zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zamów” lub konkretną kwotę Usługi;

5) przekazuje, w razie konieczności, dodatkowe informacje w polu „Dokumentacja Medyczna”

6) wybiera formę płatności i dokonuje zapłaty.

6. Pacjent ma obowiązek podać dane zgodne z prawdą i nie zatajając żadnych informacji istotnych z

punktu widzenia udzielanego Świadczenia zdrowotnego.

7. W celu finalizacji Zamówienia konieczne jest dokonanie przez Pacjenta akceptacji treści Regulaminu i

Polityki prywatności, oraz naciśnięcie przycisku _Zamów”. Złożenie Zamówienia pociąga za sobą

obowiązek zapłaty.

8. Wybór przycisku _Zamów” w formularzu Zamówienia jest równoznaczny z zawarciem Umowy. W

przypadku nieopłacenia Usługi w terminie 1 godziny od złożenia zamówienia, Rejestracja jest

anulowana, a Umowa uważana jest za niezawartą.

9. Po opłaceniu Zamówienia następuje rozpoczęcie świadczenia Usługi. Klient otrzymuje na podany przez

siebie adres mailowy wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie zakupu oraz informację o sposobie i

terminie realizacji Usługi.

10. Teleporady udzielane są przez 7 dni w tygodniu, w godzinach dostępności Specjalistów. W celu

udzielenia Teleporady Specjalista w uzgodnionym lub ustalonym dniu i godzinie nawiązuje połączenie z

Pacjentem w celu wykonania Usługi.

11. Pacjent nie może mieć ustawionej w swoim urządzeniu końcowym ustawionych jakichkolwiek blokad,

lub zainstalowanego oprogramowania, które mogłyby uniemożliwić wykonanie połączenia przez

Specjalistę, w tym połączenia z numeru zastrzeżonego.

12. W przypadku, gdy Pacjent nie odbierze połączenia Specjalisty trzykrotnie lub w inny sposób swoim

działaniem lub zaniechaniem uniemożliwi wykonanie Usługi, należność za Usługę nie podlega zwrotowi.

13. Pacjent zobowiązany jest posiadać przy sobie dokument tożsamości oraz okazać go na każdą prośbę

Specjalisty w celu identyfikacji.

14. O czasie trwania Teleporady decyduje Specjalista biorąc pod uwagę dobro Pacjenta oraz cel udzielonego

Świadczenia zdrowotnego.

15. Specjalista może przerwać udzielanie Teleporady w każdym czasie, gdy Pacjent dopuści się naruszenia

postanowień niniejszego Regulaminu. Usługa przerwana w przypadku, o którym mowa w zdaniu

poprzedzającym, uważana jest za zrealizowaną i nie stanowi podstawy do zwrotu należności za Usługę.

16. Specjalista uprawniony jest do odmowy wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia w każdym przypadku,

gdy jej wystawienie pozostawałoby w sprzeczności z aktualną wiedzą medyczną lub w przypadku, gdy

udzielone przez Pacjenta informacje, w tym dane zawarte w dokumentacji medycznej, są

niewystarczające dla jej wystawienia. Odmowa wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia w przypadku, o

którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi podstawy do zwrotu należności za Usługę.

17. Zastrzega się, że Specjalista może zlecić dodatkową weryfikację recept w IKP, w razie potrzeby ustalenia prawidłowego leczenia, dbając o dobro Pacjenta.

18.Zastrzega się, że w opcji "Benzodiazepiny, tramadol oraz inne leki narkotyczne" - pacjent obliguje się do obowiązkowej weryfikacji historii recept i leczenia w IKP. Niemożność, bądź niechęć Pacjenta przed weryfikacją nie jest powodem zwrotu środków wydanych za usługę.

19. Zastrzega się, iż Specjalista ze względu na ograniczenia związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych

za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności może odmówić wydania e-

recepty na leki o działaniu narkotyczny, w tym, w szczególności na opioidy /np. tramadol, buprenorfina/,

leki o działaniu nasennym z benzodiazepinami, testosteron lub na leki psychoaktywne.

20. Usługodawca ani Specjalista nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za brak możliwości realizacji recepty

w aptece spowodowany informacjami udzielonym przez Pacjenta - w przypadku jej prawidłowego

wystawienia zgodnie z obowiązującym prawem.

21. W przypadku wystawienia E-recepty, Specjalista przekazuje Pacjentowi, za pośrednictwem konta

pacjenta w Serwisie lub na wskazany przez pacjenta numer telefonu pod postacią sms kod recepty,

która jest również dostępna w Internetowym Koncie Pacjenta.

22. Świadczenia zdrowotne są dokumentowane w dokumentacji medycznej prowadzonej zgodnie z

przepisami prawa powszechnie obowiązującego.


§ 6. Odstąpienie od Umowy, reklamacje i zwrot należności

1. Pacjent przed wykonaniem przedmiotu Umowy może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania

przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35

ustawy o prawach konsumenta.

2. Pacjent może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie

można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, ale

nie jest to konieczne.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać pocztą na adres: ul. Niborska 13, 10-642 Olsztyn,

email: [email protected]

4. W przypadku odstąpienia od Umowy uważa się ją za niezawartą.

5. Prawo odstąpienia od Umowy odległość nie przysługuje Pacjentowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni

Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Pacjenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem

świadczenia Usługi, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy.

6. Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą Usługi wysyłając wiadomość e-mail na adres:

[email protected]

7. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać w szczególności: imię i nazwisko Pacjenta, adres do

korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na

reklamację, jeśli Pacjent życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty

elektronicznej, wskazanie daty Usługi, dokładny opis przyczyn reklamacji oraz datę jej stwierdzenia,

żądanie Pacjenta, a także preferowany przez Pacjenta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia

reklamacji.

8. Usługodawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni

roboczych od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Pacjent zostanie

poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

9. W przypadku, gdy realizacja Usługi będzie niemożliwa z przyczyn zawinionych przez Usługodawcę,

poinformuje on Pacjenta o powyższej okoliczności. W terminie 7 dni od powzięcia informacji o

powyższej okoliczności Pacjent może, według swojego wyboru:

a. odstąpić od Umowy i żądać zwrotu zapłaconej przez Ceny, lub

b. uzgodnić z Usługodawcą inny termin wykonania Usługi.

10. Zwrot zapłaconej Ceny w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy przez Pacjenta nastąpi

niezwłocznie, według wyboru Pacjenta:

a. na wskazany przez niego rachunek bankowy, lub

b. w takiej samej formie, w jakiej dokonał zapłaty Ceny.


§ 7. Ochrona danych osobowych

Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności.


§ 8. Postanowienia końcowe


1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego,

z tym, że do Umów nie stosuje się przepisów ustawy o prawach konsumenta, z wyłączeniem art. 12 ust.

1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8

powyższej ustawy.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu staje się

skuteczna i wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie wcześniej jednak niż po

upływie 14 dni kalendarzowych liczonych od momentu zamieszczenia na stronie internetowej

twojaerecepta.plinformacji o zmianie Regulaminu.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem1.03.2024r

Używamy plików cookie

Używamy plików cookies, aby lepiej dostosować tą stronę do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy ulepszać kampanie reklamowe i kierować do Ciebie lepiej spersonalizowane komunikaty. Pliki cookies odpowiedzialne są również za analitykę, dzięki której lepiej rozumiemy jak organizować treści czy nawigację na stronie dbając o jej użyteczność. Jeśli chcesz zezwolić tylko na wybrane cookies, kliknij “Pozwól mi wybrać”. Twoja zgoda musi dotyczyć minimum, potrzebnego do poprawnego działania strony. Natomiast kliknięcie “Akceptuję” pozwala nam na umieszczenie ciasteczek w Twojej przeglądarce i na przetwarzanie danych uzyskanych w ten sposób. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać swoją zgodę. Aby to zrobić przejdź do “Zarządzaj plikami cookies”.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Maradmed Sp. z o.o. Cele przetwarzania danych osobowych, okresy przechowywania opisane są w Polityce Prywatności.